van Melbourne naar de Gold Coast - Reisverslag uit Coolangatta, Australië van Linda Poll - WaarBenJij.nu van Melbourne naar de Gold Coast - Reisverslag uit Coolangatta, Australië van Linda Poll - WaarBenJij.nu

van Melbourne naar de Gold Coast

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

22 November 2015 | Australië, Coolangatta

Melbourne


Met Hannah, Maike, Hannes, Marissa en Emily het Melbourne Museum bezocht. Hier is echt van alles te vinden, van het menselijk lichaam, het brein, dieren, diamanten, aboriginal cultuur, stadsgeschiedenis tot dinosaurussen. Na enkele uren rond gewandeld te hebben met Emily nog naar de nacht Victoria Market gegaan. Overal eetkraampjes en kraampjes die allerlei verschillende artikelen verkochten. Mijn ogen uit gekeken en de heerlijke geur van al het eten opgesnoven. Leuke plek die we per toeval waren tegen gekomen. In de avond nog een wandeling gemaakt met Hannah, Maike en Hannes naar de pier waar rond zonsondergang pinguins te zien zijn. En tussen 1 van de rotsen heb ik een pinguin gezien. Verscholen vanwege de hoeveelheid mensen en geluid. De volgende dag geprobeerd om met Hannah in Brighton Beach te komen wat na 1,5 uur is gelukt. Uiteindelijk bleek dat we de tram hadden gepakt naar het verkeerde deel van Brighton. We moesten terug met de tram, overstappen op een andere tram en het laatste stuk met de trein naar Brighton Beach. Na een wandeling van 15 minuten op het strand aangekomen met de gekleurde strandhuisjes. Leuke foto's gemaakt en weer terug naar St Kilda. Het was helaas niet echt strandweer. 's Avonds nog met Mijke afgesproken samen te eten in het centrum. Zij woont sinds afgelopen zomer in Melbourne bij haar Australische vriend. Was erg gezellig elkaar weer te zien en bij te kletsen na al die jaren.

De laatste ochtend in St Kilda afgesproken om met Ilse te ontbijten. Zij is gisterenavond in Melbourne aangekomen na haar tour van Darwin - Melbourne. Erg leuk en gezellig om elkaar nog even te zien. Om 12.00 uur werd ik opgehaald door de Greyhound naar Canberra. Een 6 uur durende busreis, waarvan ik de eerste 2 uur non-stop heb geslapen. Daarna gemerkt dat de buschauffeur een echte drummer is, want werkelijk de hele reis hem horen mee drummen op zijn stuur. Vreselijk irritant, dus zelf maar muziek op gezet. Aangekomen in Canberra een flinke hagel, regen en onweersbui op ons dak gehad. Gelukkig stond ik onder een overkapping. Na 45 minuten wachten vertrok de Greyhound naar Sydney. Na nog eens een kleine 4 uur rijden rond middernacht aangekomen in Sydney.


Sydney


Helaas is het erg regenachtig in Sydney de eerste dag dus ik heb besloten de City Sightseeing bus te pakken. Dan zie ik veel van de stad en hoef ik niet door de regen te lopen. Er is een bus door het centrum van Sydney en een bus naar Bondi Beach en de andere stranden. Helaas geen mooi weer om mooie foto's te maken, maar gelukkig mag ik 48 uur gebruik maken van deze bus, dus hopelijk morgen meer geluk. In de avond richting Circular Quay gelopen. Onderweg een groep Fransen tegen gekomen die met vlag en enkele spreekkoren (onverstaanbaar) aandacht vroegen voor de vreselijke terreuraanslag gisteren in hun hoofdstad Parijs. Op dat moment in gesprek geraakt met een Oostenrijks meisje, Anna. We hadden hetzelfde plan vanavond, dus besloten om samen richting het stadscentrum te lopen. Helaas nog steeds regenachtig op het moment dat we het Opera House naderen. Het Opera House is vandaag verlicht in de kleuren van de Franse vlag. Erg mooi en indrukwekkend. 

De volgende morgen morgen begonnen met een Thaise massage. Mijn lichaam voelt weer als herboren na deze behandeling en vol goede moed opnieuw in de City Sightseeing bus gestapt richting Bondi beach. Deze keer droog, maar nog steeds bewolkt en af en toe een klein glimpje van de zon. Op het strand waren allerlei wedstrijden bezig voor basisschool kinderen. Rennen door het mulle zand, estafette rennen en peddelboard. Heel gaaf om te zien, maar blij dat ik met deze temperaturen niet zelf het water in hoef. Terug in Sydney naar The Rocks gegaan. Een erg leuke en levendige wijk in het centrum van Sydney. Nog net een glimp op kunnen vangen van de weekendmarkt. Daarna een gezellig Italiaans restaurant opgezocht. Vanavond een tweede poging gedaan om het Opera House in het donker te zien. Deze keer gelukkig geen regen en een prachtige plek tegenover het Opera House om mooie foto's te maken. Deze keer weer met de kleuren van de Franse vlag.

De volgende morgen in de trein gestapt naar Circular Quay en daar op de ferry gestapt naar Manly beach. Wat een prachtig weer is het vandaag en wat lekker om weer in korte broek en t shirtje rond te kunnen lopen. Manly heeft een prachtig strand en een leuke winkelstraat met winkeltjes. Na enkele uurtjes rond lopen/hangen in Manly beach de ferry weer terug gepakt naar Circular Quay. Op de ferry nog een Australier ontmoet die me nog wat tips heeft gegeven voor mijn reis aan de eastcoast. Daarna afgesproken met Elizabeth, zij is een Australische met Italiaanse ouders. Afgelopen zomer was zij in Toscane met haar nicht en heeft hier Geert en Joke ontmoet. Geert heeft afgelopen week contact gezocht met Elizabeth en gevraagd of zij zin en tijd had om mij te ontmoeten in Sydney. Elizabeth is 24 jaar en een heel erg vrolijke, vlotte en spontane meid. Na een wandeling langs Opera House, ferrytocht langs de Harbour Bridge en een wandeling door het centrum van Sydney afscheid genomen. Erg leuk om ook met de locals in contact te komen, zij weten toch de leuke plekjes aan te wijzen in de stad. Op het moment dat ik wilde gaan slapen een berichtje gekregen van 2 jongens die ik eerder had ontmoet om nog een drankje te komen drinken. Toch maar gedaan, dus ook het nachtleven in Sydney ervaren.


Blue Mountains


Na een reis van 2 uur aangekomen in de Blue Mountains. Omdat ik vandaag weinig tijd heb ervoor gekozen de sightseeing bus te boeken inclusief de scenic tickets. Dit waren een trein, een gondel en een gondel met glasbodem. Op deze manier had ik een prachtig zicht over de Blue Mountains. In de trein een jongen uit California leren kennen waar ik de hoogtepunten van het NP mee heb bezocht. Enkele korte hikes gemaakt, waarbij de langste 30 minuten duurde, ongeveer 1,5 km. Goed te doen dus. Ondertussen is de temperatuur ook opgelopen tot tegen de 30 graden, dus lekker zweten en veel water drinken vandaag. De Three Sisters van meerdere kanten op de foto kunnen zetten. Toch blijft het wijdse uitzicht het mooiste in al deze parken. Helaas veel te weinig tijd om dit prachtige park met regenwoudachtige bossen, watervallen, ruige rotsen en oneindige uitzichten te bezichtigen, na 5 uur moest ik terug naar Sydney om daar op de bus te stappen naar Byron Bay. Op naar een nieuw avontuur.


Byron Bay


Na een nacht in de bus te hebben gezeten tegen 8.00 uur aangekomen in Byron Bay. Helaas weinig kunnen slapen in de bus, dus na een korte power nap op het strand weer fit genoeg om te beginnen aan mijn eerste surfles. Wow wat is dat gaaf zeg, maar ook moeilijk om op het juiste moment van lig naar stand te komen op de surfplank. De 4e poging lukte het me al om tot stand te komen en te blijven staan tot aan het strand. Joehoe, dat is kicken zeg. De surfschool neemt een eigen fotograaf mee naar het strand om de coole surfmoves op foto te zetten. Gelukkig zitten er ook een paar gave foto's van mijn surfmoves tussen, dus die ga ik zeker bestellen. Terug gekomen in het centrum even een pizza gegeten en daarna total loss in mijn bed neer geploft.

Na een goede nacht met een uitgerust gevoel opgestaan. In de ochtend nog een wandeling gemaakt door Byron Bay en 's middags tijd voor mijn tweede surfles. In het begin lukte het me niet om zonder hulp op mijn surfboard te komen. Na wat aanwijzingen toch weer gelukt om op het surfboard te staan. Daarna zelfs nog met een hond op het surfboard gestaan. Hele gave foto's zijn dat geworden. Omdat surfen verslavend werkt heb ik wel zin om nog een dagje de zee in te gaan, dus gelijk maar een extra les voor morgen geboekt. Heb er zin in! Na het surfen lekker gaan douchen en met Joke afgesproken te gaan eten 's avonds. Een super goede tip gekregen om te gaan eten in een klein restaurant met heerlijke pizza's. Was erg leuk Joke weer te zien na enkele weken reizen. Australie is zo'n groot land en heb haar gezien in Western Australia, Northern Territory en nu in New South Wales. 

De volgende dag is het dan eindelijk tijd om te gaan golfen. Vanwege de hoge temperatuur een starttijd vroeg in de ochtend gereserveerd. Super genoten van de mooie baan, snelle greens en heerlijke temperatuur, ongeveer 27 graden. Een leuk gesprek gehad met de jongen van de golfshop en afgesproken in de avond samen te gaan eten, omdat hij me zoveel korting heeft gegeven vandaag. Na het golfen even niets gedaan en daarna door naar de derde dag surfles. Gelukkig ging het vandaag vanaf het begin super goed en mocht ik op het eind nog verder mee de zee in om de hogere golfen te proberen. Heel veel armkracht verbruikt bij het zwemmen, want er stond super veel wind en daardoor was er erg veel stroming. Uiteindelijk 1 keer een goede golf uitgekozen om op te surfen. Ik voelde de stroom van de golf, wat een heerlijk gevoel geeft, maar helaas door mijn enthousiasme een slechte timing. Waardoor ik niet op mijn board kon staan en  kopje onder ging in de golf. Een super ervaring om te leren surfen en wie weet kan ik later aan de eastcoast nog eens op een surfplank klimmen. Na het surfen klaar gemaakt voor het etentje met Dylan. Na een heerlijk etentje bij de Mexicaan nog naar de bioscoop geweest; 007 Spectre.

De laatste dag in Byron Bay het Lighthouse nog bezocht. Dit is het meest oostelijke punt van het vaste land van Australie. En natuurlijk weer een prachtig blauw/groene/turquoise zee. Super mooi. In de middag met Dylan afgesproken te gaan oefenen op de golfbaan. Uiteindelijk is dat een extra 9 holes rondje geworden, waarvoor ik helemaal niets heb hoeven te betalen. Helaas niet mijn beste spel kunnen laten zien, maar er zaten gisteren en vandaag weer enkele drives >200 meter bij. Heerlijk! Putten is zo veel prettiger op deze greens. De stimp is rond de 9,5-10. Echt genieten. 


Coolangatta


Na een busreis van een uurtje aangekomen in Coolangatta. Wat een rust hier. Heerlijk, heb ik echt even behoefte aan na de drukte in Byron Bay. De volgende dag naar het centrum van Coolangatta gelopen, zo'n 5km. Een leuke markt bezocht en langs het strand gelopen. 


De plannen voor de komende week: Brisbane, Noosa, Rainbow Beach & Fraser Island.


Ik hou jullie op de hoogte.


  • 22 November 2015 - 09:46

    Brenda:

    Heerlijk Lin, leuk dat je zoveel onderneemt gaat vanzelf he! Xx

  • 22 November 2015 - 11:15

    Marieke :

    Klinkt weer heerlijk, lin!!

  • 22 November 2015 - 11:20

    Tine:

    Wat heb je weer leuke dingen gedaan! Geniet ervan!!

  • 22 November 2015 - 11:44

    Anneke:

    leuke verhalen, zo zijn we ook een beetje in Australië, bedankt.

  • 22 November 2015 - 13:12

    Margo:

    Wat Ben ik jaloers op je z'n mooie reis , zo veel vriedschappen ,zoveel nieuwe ervaringen wie doet je het na. Geweldig hoelang blijf je nog weg? Margo

  • 22 November 2015 - 16:16

    Ad:

    Als ik zo lees welke activiteiten je allemaal onderneemt moet je toch onderhand doodmoe zijn. Maar het scheelt natuurlijk dat je er zo van kunt genieten. En dan al die nieuwe en vernieuwde contacten. Het lijkt me de tijd van je leven. Blijf schrijven!

  • 22 November 2015 - 20:59

    Hans:

    Hoi Linda wat een avonturen en dat in een, als je het leest, sneltreinvaart. Hoe noordelijker je komt hoe mooier het nog wordt. Brisbane botanic gardens en historisch museum aan de rivier. Lekker eten in een belgisch restaurant in het centrum met belgisch bier. En als je dat wilt Moreton Island heel touristisch maar prachtig water en veel natuur. Genieten.

  • 22 November 2015 - 21:26

    Linda:

    Hi Linda, ff lekker zitten lezen...je schrijft zo dat ik t voor me zie. Heel leuk om te lezen. Geniet nog van de komende weken!

  • 23 November 2015 - 13:40

    Joke:

    Je haalt echt alles uit de reis wat je er uit kunt halen! Geweldig! en dat surfen had je ook weer snel onder knie! ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Coolangatta

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

23 December 2015

Back Home

11 December 2015

Welcome to Paradise

22 November 2015

van Melbourne naar de Gold Coast

11 November 2015

From Top End to Down South

25 Oktober 2015

4 weken down under
Linda

Actief sinds 07 Sept. 2015
Verslag gelezen: 433
Totaal aantal bezoekers 6015

Voorgaande reizen:

07 September 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: