Al twee weken on the road - Reisverslag uit Broome, Australië van Linda Poll - WaarBenJij.nu Al twee weken on the road - Reisverslag uit Broome, Australië van Linda Poll - WaarBenJij.nu

Al twee weken on the road

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

12 Oktober 2015 | Australië, Broome

Zonder echt plan, eerst maar eens in de stad Perth kijken. Wat op valt is dat de voetgangerslichten echt maar heel kort op groen staan. Je moet bijna rennen om voor dat het licht weer rood is aan de overkant te zijn. De stad oogt voor mij qua sfeer een beetje als San Francisco. Komt waarschijnlijk door de Swan River met zijn lange boulevard en piertjes. Na een tijdje te hebben rondgelopen een city seeying bus gepakt en naar Kings Park gereden. Mooi groot uitgestrekt park bovenop een heuvel met uitzicht over de stad. Vanaf dat punt wat foto's genomen en terug gelopen naar het hostel. 

De volgende dag met de ferry naar Fremantle gegaan. Een tocht van 5 kwartier met dure optrekjes, kleine strandjes, jachthavens en natuur aanweerszijde. Onderweg ook 4 dolfijnen in het water gezien. Fremantle is een klein stadje met een grote haven. Grote container schepen lagen aan wal, natuurlijk niet te vergelijken met de schepen die we op Reymerswael voorbij zien varen. Oude gebouwen en smalle straatjes verwelkomen de toeristen van Fremantle. Het valt op hoeveel herdenkplekken er zijn in dit gebied voor omgekomen strijders en ontdekkingsreizigers. Vanaf het hoogste punt in het stadje kan je Rottnestisland zien liggen. Hier heb ik helaas geen tijd meer voor om naartoe te gaan. Misschien dat ik hier op het einde van mijn reis nog tijd voor heb. In de haven van Fremantle nog Fish and Chips gegeten. Al met al doet dit gebied me een beetje denken aan San Francisco. De sfeer, de havens, de lange boulevard. Een prettige, rustige stad.


De groep waarmee ik van Perth naar Darwin reis bestaat voor 50% uit Duits sprekende mensen. Bijna 75% is vrouw. En bijna 75% stopt de trip al in Broome. Onderweg gestopt bij de Pinnacles. Oude bomen die helemaal zijn uitgeholt door het vasthouden van calcium. Bijzondere rotsjes zijn het nu in allerlei verschillende vormen. Daarna door naar Jurien Bay. Een prachtig strand gelegen achter de witte duinen. Mooi wit strand met een geweldig mooie kleur water. Temperatuur van het water was al goed, maar gezwommen heb ik nog niet. Wel was er hier de mogelijkheid om met een sandboard de berg af te glijden. Dit mocht vanwege de veiligheid alleen op de billen. Natuurlijk kreeg ik het voor elkaar om precies voor de go-pro camera van de gids een mooie duikeling te maken. Zand was daarna overal terug te vinden. De lunch genuttigd op een mooie plek met uitzicht over de oceaan.

Storm is onze gids, hij gaat ook mee tot Broome. Na deze 10 dagen ben ik benieuwd wie ons dan verder naar Darwin zal brengen. Onderweg nog gestopt om naar de zonsondergang te kijken. Een prachtig mooie rode lucht en schapenwolken in de lucht. Ik ben benieuwd naar de foto's.


De tweede dag naar Kalbarri Parc. Een hike van 1.2 km waarna er een prachtig uitzicht was over de Gorge. Daarna een stukje terug om daadwerkelijk naar beneden te kunnen gaan. Halverwege 25 meter kunnen abseilen. Natuurlijk gedaan. Super gave ervaring en totaal niet eng! Doorgelopen naar het water, heerlijk verfrissend en wat prachtig om in de kloof te staan. Terug omhoog gelopen en met de bus naar Natural Windows gegaan. Vergelijkbaar met Arces en Natural Bridges in Amerika, maar veel kleiner. Daarna een lange busrit naar Shell beach. Een strand vol kleine witte schelpjes. Heel mooi strand om foto's te maken. Mijn eerste meters gezwommen deze vakantie. Onderweg naar Eagle bluff mijn eerste kangaroos gezien. Deze leken me kleintjes. Daarna de sunset gezien bij Eagle bluff.


De derde dag naar monkey mia, dolfijnen voeden. Vanaf de steiger heb ik het voeden bekeken. Zeker 12 dolfijnen bij elkaar gezien. Als verrassing ook nog 2 schildpadden zien zwemmen, kunnen die ook weer afgestreept worden van het lijstje. Hierna een busrit naar Hamilton pool, waar de oudste levensvormen zijn te zien. De ostemalomieten zorgen voor het vrijkomen van oxygen, waardoor leven op aarde mogelijk is.


De vierde dag een relaxdag, lekker een dagje aan het strand liggen van Coral Bay. Het rif moet er prachtig zijn, maar ik heb er voor gekozen vandaag geen trip met een boot te doen, maar dit geld te bewaren voor The Great Barrier Reef. Heerlijk mijn ogen dicht gehad, maar tegen 12.00 uur toch echt de schaduw op moeten zoeken. Het is echt tegen de 40 graden midden op de dag. Later op de dag zijn we naar Cape Range gereden, net voorbij Exmouth. Hier overnachten we op een camping tussen de kangoeroes, slangen en emoes. Niet dat ze daadwerkelijk je tent binnen stappen, maar op nog geen 50 meter afstand staan ze in de natuur. Echt bizar. De slangen glijden echter wel langs de tenten.


De vijfde dag mijn tent open gelaten, zodat ik de sunrise kon zien vanuit mijn veldbedje. In mijn hoofd hoorde ik Norah Jones' versie van Sunrise. Heerlijk! Vanmorgen begonnen met een hike in Mandu Gorge. Prachtige tocht tussen de hoge rode rotsen en super uitzicht over de oceaan. Na 2 uur weer terug aangekomen bij de bus en klaar voor een verfrissing in de oceaan. Met snorkelspullen zijn we naar een prachtig strand gegaan en 2 uur kunnn relaxen, zwemmen, snorkelen en zonnen. Daarna nog door gereden naar Exmouth voor wat tijd om te kunnen shoppen, voor mij tijd om te bellen naar Nederland. Daarna nog naar Vlamingh point gegaan en in de verte walvissen zien zwemmen in de zee. Zelfs 1 walvis zien springen boven het water, echt gaaf.


De zesde dag hadden we een echte busdag. 750 km moesten we rijden om naar Karijini te rijden. Ik heb daar de eerste nacht onder een prachtige sterrenhemel geslapen in de buitenlucht. De volgende morgen wakker geworden van de zonsopkomst liggend in mijn swag. Heerlijke nacht gehad, heerlijk om buiten te kunnen slapen. Niets geen gekke dieren tegen gekomen terwijl ik sliep. 


De zevende dag was een actieve dag, we zijn in Karijini geweest. Ik heb de hele reis nog niet zoveel foto's gemaakt als deze dag. Ik vind het werkelijk prachtig! Het is vergelijkbaar met Zion, door de hoge rode rotsen, de watervallen, de hikes, de beekjes. Echt super mooi. Gelukkig tussendoor de mogelijkheid om verkoeling te zoeken in de gorges. Heerlijk om in het koele water te kunnen springen en onder de watervallen te kunnen zwemmen.


De achtste dag weer een super dag gehad in de Gorges. Vandaag steilere stukken beklommen en weer heerlijk kunnen zwemmen in het water in de Gorge. Ook hele smalle stukken langs de rotsen moeten bewandelen, waarbij er achter mij alleen water was en voor mij alleen rots. Er was zelfs een stuk dat de naam Spider walk had gekregen. Letterlijk met handen en voeten stukjes moeten klimmen echt heel erg leuk. Gelukkig niet met camera en al het water ingevallen.


De negende dag weer een lange busreis van 500km. Bij aankomst op de farm in Pardoo nog lekker verkoeling gezocht in het zwembad.


De tiende dag onderweg naar Broome nog een stop gemaakt bij de 80mille beach, prachtig turquosie kleurige zee en witte stranden. Ook een kleine haai zien zwemmen. We waren gewaarschuwd niet de zee in te gaan vanwege de aanwezige haaien. Pootje baden mocht wel, maar de haai die we zagen zwemmen was op nog geen 5 meter van het zand vandaan. Natuurlijk ook de nodige springfoto's en selfies gemaakt hier. Hoort er toch een beetje bij. In de avond met de groep uiteten bij Divers Tavern. Lekkere cheeseburger op en daarna met de groep als afsluiting nog wat gaan drinken op het strand.


De komende dagen heb ik tijd om wat te relaxen in Broome. Woensdag ga ik verder met mijn trip naar Darwin. Ik heb het erg naar mijn zin en vermaak me goed. De tijd vliegt echt voorbij, het gaat zo snel.

  • 12 Oktober 2015 - 08:52

    Joke Bauwens:

    Het was inderdaad onbeschrijflijk mooi!!!!
    Leuk je te hebben leren kennen. Bedankt voor het leuke gezelschap, maar zien elkaar zeker nog wel langs de oostkust!!

    Geniet ervan en tot snel!
    Joke

  • 12 Oktober 2015 - 08:53

    Margo:

    Leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt en al veel gezien en gedaan.Op naar het volgende verslag geniet maar.Gr. Margo

  • 12 Oktober 2015 - 08:55

    Kees:

    leuk linda, het komt allemaal erg bekend voor nu nog scuba duiken in het great barrier reef! kan je dat ook weer afstrepen van je bucket list

  • 12 Oktober 2015 - 10:11

    Danny:

    Gaaf hoor Linda!! Krijg weer zin om die kant op te gaan :-).. Ga zoiezo nog wel een keer terug.. Goed dat je het zo naar je zin hebt.. Jammer alleen van de Duitssprekende mensen

  • 12 Oktober 2015 - 17:12

    Joke:

    He Linda,

    Leuk verslag, en komt ons allemaal heel bekend voor! Leuk dat je in een swag hebt geslapen. Nu wist je al wat dat was he?! ;-) Er zijn een paar foto's bij die zeker ook in ons fotoboek voorkomen. Kunnen we straks gaan vergelijken! Geniet maar lekker. Hoe ga je naar Darwin? Via de Gibb River Road of de Bungle Bungles?
    Dikke Knuffel van ons

  • 13 Oktober 2015 - 07:56

    Bas:

    Hoi linda,
    leuk te lezen dat het goed met je gaat en je het naar je zin hebt!
    Ben benieuwd naar de volgende mooie foto's. Jammer dat ze niet allemaal werken op de website.
    Gr. Bas

  • 13 Oktober 2015 - 17:45

    Nicole:

    Klinkt zo goed allemaal dit!! Erg leuk om te horen dat je jezelf zo goed vermaakt!!
    Op naar t volgende

  • 14 Oktober 2015 - 22:25

    Gerda Hagenaars:

    Hoi Linda wat fijn te vernemen dat je het zo naar je zin hebt. Zoveel leuke dingen die nu op je pad komen. Daar denk je normaal gesproken nog niet aan. Ik vind het knap van je dat je zo doortastend bent. Geniet vooral van alles wat op je pad komt. We hebben je een tijdje gemist. Maar nu een extra lang verhaal, Bedankt, gr. Piet en Gerda

  • 17 Oktober 2015 - 20:27

    Wim En Ellen :

    Gaaf. Genieten daar. Veel plezier en veel ontdekken

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Broome

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

23 December 2015

Back Home

11 December 2015

Welcome to Paradise

22 November 2015

van Melbourne naar de Gold Coast

11 November 2015

From Top End to Down South

25 Oktober 2015

4 weken down under
Linda

Actief sinds 07 Sept. 2015
Verslag gelezen: 458
Totaal aantal bezoekers 6032

Voorgaande reizen:

07 September 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: